First day with classes!

I dag fanns jag på plats på skolan klockan 8.00 för min första kursstart.
Det var i Visual Merchandising, den läser jag tillsammans med min svenska buddy Johanna (varför göra det svårt?).
Kort introduktion bara på den kursen. Nästa kurs var Introduktion to the Fashion Business, FANTASTISKT inspirerande lärare Dr. A kallas hon. En riktig New Yorker, men energi som räckte till halva Manhattan. Underbar människa & den kursen kommer bli grymt kul!
 
Såhär ser Bleecker Street ut klockan 07.15, underbart innan allt vaknar till liv.
 
 
Sista kursen i dag var Merchandise planning & buying. Här kommer det att bli lite matte också, vi kommer att räkna på inköp inom olika branscher. Vårt första case kommer att bli att hitta på en egen butik, den här ska vi i fantasin färdigställa med allt från location (city + state) samt bestämma kollektioner & inköp till butiken.
Jag känner på mig att detta kommer bli bra!!
Här är jag förövrigt med min stiliga gympapåse som vi fick i går att ha papper etc i!
 
Over and out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback