There is a first time for everything!

Idag var det min första dag på Daily Front Row, vilket var spännande. Jag var med min handledare Ashley, som har hand om Social Media och andra liknande uppgifter. Hon visade mig hur man uppdaterar på Google + och Pinterest, för det har jag inte jobbat med innan.
Jag fick även i uppgift "to transcribe", hmm tänkte jag...vad är detta. Så jag fick lyssna på en intervju som Ashley spelat in på sin iPhone. Så skulle jag skriva ner hela samtalet, vilket utspelade sig i en fabrik så det var en hel del störningar. Jaha, sagt & gjort. Samtalet var på 20 minuter, så det var ju ganska mkt samt att det handlade om hur man bygger upp en sko vilket innehåller en hel del termer som kan vara halvkluriga att stava.
Men det gick bra, Ashley kunde använda det till att göra en artikel om iaf, som finns på här;
http://www.fashionweekdaily.com/chic-report/article/inside-the-modern-vice-shoe-factory-with-jensen-adoni
Så det var ju bra!
 
Kom hem ganska sent, och sprang bara ut och handlade lite matvaror som jag sedan slängde ihop till en liten gryta (om man nu kan kalla det för det). Det blir inte jätte avancerad matlagning här vilket jag saknar lite, men det tar jag igen sen!
 
Gårdagen måste jag ju också skriva ett ord om, Sara och jag tog oss en liten bit hemifrån till en liten taverna för att se Super Bowl. Det var ungefär vad vi pallade med i går efter en internsiv helg.Lördagkvällen inleddes med inflyttningsfest hos Jonas och Oskar på Upper West Side och fortsatte här nere i Meatpacking District.
 
På tavernan delade vi på en galet stor och god dessert och gick sedan hem och lade oss. Det bästa med Super Bowl var helt klart Beyonce förresten:)
 
Puss & god natt!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback