We're not in Kansas anymore...

Usch jag har varit VÄLDIGT dålig på att uppdatera men tiden springer i väg och den här veckan har jag haft en massa besök:) I måndags spenderade jag eftermiddagen med min faster Agneta och hennes väninna Malin, vi åt en god lunch och vandrade sedan 5th avenue upp och såg oss omkring. Det var jätteklibbigt väder och åskan hängde i luften men det bröt aldrig ut. Så vi gick in i var och varannan luftkonditionerad lokal för att svalka av oss lite.

I tisdags kom Dumle & Bea!! Jag satte mig med en sallad i Bryant Park för att vänta på dem...

Det var JÄTTE varmt och skönt och det var en snäll gentleman som bar fram ett bord till mig när jag skulle äta för jag fick först bara tag på en stol. De är väldigt vänliga här (oftast, nästan alla haha)...

Vi åkte ner till Century 21 efteråt och shoppade lite grann och efter det så gick vi till Brooklyn Bridge så att vi kunde säga att de hade sett några sevärdheter och inte bara shoppat haha. Jag älskar BB, den är så himla mäktig!


Vi tog oss sedan lite norr ut till Lower East Village och butiken The Dressing Room, de har vintage kläder och en bar i butiken. Vi hittade inga kläder men varsin öl fick vi i oss och den satt fint efter ganska mycket vandrande.

Till middag blev det mexikanskt på Cascabel som ligger relativt nära där jag bor, delade på en massa olika sorts tacos, guacamole osv. SMASKENS!!


När man beställer får man en pinne så sätter de upp allt på notan, det är kanske Dumle jag fått min skelögdhet ifrån haha.

På onsdagen började vi med en stärkande frukost på mitt älskade Guy & Gallard, de har ALLT (nästan) och begav oss till Macys en sväng. Dumle var helt överväldigad över storleken på det och JA det är stort. Bea & jag inledde med lite Forever 21 shopping innan dess förresten. Sedan blev det lite nya träningskläder på Macys. Resten av dagen var vi i SOHO, det är grymt där nere. De första gångerna jag var där så tyckte jag inte alls om det för då gick jag bara på Broadway och då gör man helt fel. Men ska gå några gator öster eller väster ut så hittar man det "riktiga" SOHO!

När vi såg skylten "Best mojitos north of Cuba" så var vi ju bara tvungna att testa, mojito-älskare som vi är allihopa!


Jag tog en Mango mojito...FANTASTISK! Vi ska ha mojito kväll i sommar, vi tänkte låna stugan Nicke hoppas det är ok?! :)

Vi hann även med en liten Happy Hour innan shoppingturen var över






På kvällen åt vi middag på SEA som jag skrivit om innan och efter det åkte vi upp till Times Square för att äta glass på Coldstone Creamery. Dumle tog en "Birthday cake" glass som bla innehöll en hel brownie och andra gottigheter.


Ganska nöjd?!


Bea var minst lika nöjd!

Så nu har ni fått en liten Johanna-dos igen:) I dag ska jag ner till Limelight, en gammal kyrka som de har gjort om till ett köpcenter. Det hade invigning i fredags så jag tänkte se hur det ser ut.

Den där j'vla vulkanen får inte ställa till det nu när mamma ska komma, då blir jag VANSINNIG!!! Sluta ryka NU.
Alla måste hålla sina tummar att den håller sig lugn.

VI MÅSTE ÄVEN HÅLLA ALLA TUMMAR OCH TÅR ATT HANNA MONTANA FÅR TA BORT SIN GIPS I MORGON SÅ ATT HON KAN KOMMA OCH FÖRGYLLA MIN VARDAG:)

Hur har ni det i svedala?
PUSS & KRAM



Kommentarer
Hanna Montana säger:

Men vännen, har den där vulkanen blivit besvärlig igen... :-S nu får den lägga av! Och TACK, alla tummar o tår kommer säkert hjälpa till ;-) pusselipuss!♥

2010-05-09 | 17:27:23
Bloggadress: http://hannanna.blogg.se/
Fia säger:

Yes jag håller tummarna!

Take Care! Puss

2010-05-09 | 19:06:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback