Smörgåschef & Seaport

är lite av de ställen som jag spenderat tid på under helgen som gått. I fredags kväll var jag med Silje, MJ & Claire på den skandinaviska restaurangen "Smörgåschef" som ligger i det mycket mysiga området Meatpacking District. Vi beställde in köttbullar med potatismos och lingon, norska nycklingroulader, varm getostsallad och norsk lax på spenatbädd. Ja det viktigaste får jag ju inte glömma, Kopparbergs päroncider, smaklökarna dansade och de koreanska tjejerna var mycket nöjda med sitt första intryck av vår mat och dryck.

Tror inte att en vanlig päroncider har smakat bättre faktiskt:)

Köttbullarna, fast mammas är SÅKLART bättre.
Efter maten gick vi hem till MJ som bor i en liten lägenhet i Chelsea, hon hade köpt vin & brownies som vi festade loss på och hade mys!
I lördags tog jag mig en lång promenad på ca 55 kvarter, ner till Grand Central Terminal, därifrån tog jag tunnelbanan ner till Pier 17 där ligger nämligen Sea Port. Jag har aldrig varit där innan, det är väldigt turistigt MEN så himla mysigt. Solen sken, vinet och ölen flödande och det var helt fantastiskt! Man har fin fin utsikt över Brooklyn Bridge härifrån och det är kul att se den från en annan vinkel! När jag gick där nere så kom jag att tänka på hur glad jag är att jag åkte hit. Det är svårt att få fram såhär men den känslan när man är så totalt förstummad över något vackert och man vill spara det här ögonblicken och ha med sig det för alltid. PRECIS SÅ KÄNDE JAG I LÖRDAGS!

Mamma & jag ska definitivt åka ner hit en dag!

I dag har jag & Silje varit en sväng på Target, jag har köpt mer jordgubbs creme cheese som är bland det godast jag smakat:) Om en liten stund ska vi ge oss ut på tur här uppe på Upper East, jag ska köpa lite champagne och bjuda mammsen på i morgon när hon kommer, det är värt att fira tycker jag!! Som det ser ut nu så går planen som de ska, men håll tummarna lite till är ni snälla!

Men först ska jag läsa lite mer ur Lauren Conrads andra bok som jag köpt.

God natt på er, puss tuss

Kommentarer
Bea säger:

Hej!

skoj du börjat skriva lite igen!

Tack för allt förra veckan! Hade det jättemysigt, soft och ingen stress trots att vi hade lite tid.. helt perfekt.

Hoppas ni får det lika bra du och Birgitta! Tänkte be dig/er köpa ett par RL skor till mig, typ de rosa vi hittade på century21(?)de som var för stora. färg spelar ingen större roll, inte bruna eller svarta bara. gärna rosa eller blå om det finns. :-) Hälsa så gott.

Kramar

2010-05-13 | 07:04:11
Bloggadress: http://barabea.blogg.no
Nathalie säger:

Vad härligt det låter johannis. Jag är så glad för din skull. Men tycker faktiskt att det börjar bli lite småtrist här hemma utan dig nu. Vilket datum är det du kommer hem? STORT tomrum i jönnet utan sheepy liksom... PUSS

2010-05-14 | 13:47:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback