Nu var det ett tag sedan...

ni fick ngn uppdatering här från New York. Det finns lite annat att göra här i stan också:)

I torsdags var vi på en pub nära Union Square och såg en fotbollsmatch mellan Fulham och Hamburg. Det var jag, Kai, Silje och en annan tysk kille som heter Max. Matchen slutade inte som de ville men vi fick i oss några öl och hade allmänt trevligt. Efteråt gick vi till en japansk tjej som heter Hiroko, hon har en lägenhet i Chelsea och där åt vi lite god mat och hade mys. Hon har förresten världens sötaste hund (förlåt Leo)...hon heter Coco och är en Teacup Pudel.

På fredagkvällen var det dax för avskedsmiddag för Kai & Jana som åkte tillbaka till Tyskland i går. Vi var på en tysk restaurang i Soho/Little Italy och hade JÄTTE trevligt. Jag ger er ett litet bildspel på kvällen!!


Silje & Hiroko


Franska Julie som går i min klass, med den minsta ölen av alla! Men hon var glad ändå:)


Min öl var LITE större!


Det var en väldig variation på de olika ölen som alla hade.


Skål!


Max & Norton trodde tydligen inte att tjejer kan dricka öl. Haha men jag visade dem att det går visst!


En VK klassiker! Känner du igen den TP? :)

Jag sjöng så många snaps visor för dem som jag kunde komma på, det tyckte de var väldigt underhållande men de hade lite svårt att hänga med! I tunnelbanevagnen på vägen hem fick vi en liten strippshow. En medelålders kvinna, påtagligt berusad säger helt plötsligt väldigt högt "Men can take their shirt off so why can't I?" haha ja bra fråga, så har hon dragit upp sin tröja över sina bröst så de hänger där så fint. Kai blev genast spyfärdig och hon stod där med tuttarna i vädret en bra stund. Hon pratade högt och ljudligt och fler stycken tog kort på henne. Hon var säkert jättenöjd med sig själv när hon vaknade i går morse...

När hon hade gått av så sa en man som satt mittemot Kai "You're gonna have nightmares too, right?" haha, vi tyckte att det var ganska underhållande.

I går var jag och Silje på picnic i Central Park för det var kanonvarmt. Vi köpte med oss bagels, jordgubbar och vindruvor och hade lite fest! Efteråt gick vi och tog en drink innan vi trötta gick hem till våra små rum igen.

På tisdag kommer Dumle & Bea..DET SKA BLI SÅÅÅÅ KUL!!! jag ska göra ett litet tidschema för dagarna de är här så att vi är effektiva. Har hört om en klädaffär med en bar i så dit tänkte jag ta med dem. Så har Dumle ngt att pyssla med!
Ska ta det väldigt lugnt i dag, är lite krasslig, och fixa lite med allt inför att de kommer. En liten kaffe i solen ska jag nog ta mig också.

Hade ni en trevlig Valborg hemma??

PUSS på er




Kommentarer
Nathalie säger:

Jojo, vad fin du är på alla bilder! Jag saknade dig hemma på valborg. Blev en ganska lugn tillställning med trevlig vinkväll hos fisen med hertz och anna. Sen blev det twin och småländska kolonin för att sedan avsluta med lite nattamat på ett nytt snabbmatsställe i stan, time out. trevligt men hade varit bättre med dig såklart! PUSS saknar dig och räknar dagarna tills du kommer hem!

2010-05-03 | 13:35:03
TP säger:

Fy vad dålig jag har varit på att läsa din blogg på sista tiden.. Har precis tagit mig tid att gå igenom allt jag missat :-)



Haha, ja den posen har vi ju aldrig gjort förr! ;-)



Allt är som vanligt här hemma. Fast denna helgen blir extra lång nu när det är Krist himmelsfärd, riktigt skönt med långhelg!



Det är såå kul att läsa hur du har det! Saknar dig här hemma <3 PUSS

2010-05-13 | 16:26:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback