While you´re in New York

Nu har jag sovit min första natt i mitt lilla rum, eller ja lilla hittills har jag fått ett dubbelrum själv eftersom det var det som Hanna & jag hade beställt.

Resan gick bra, det var väldans nimt med direktflyg från Kastrup. När vi landade på Newark så var det + 24 grader!! Vilken tur att jag bara hade jeans, ullkofta och sjal på mig haha. Jag har sett att det skulle vara bra väder men jag trodde nog ändå inte riktigt på så här pass varmt. Jag åkte buss in från flygplatsen, vi åkte nog säkert bara 2,5 mil eller något men det tar ju en otrolig tid, bilar och människor överallt. Jag håller mig till tunnelbanan och att gå till fots.

Jag har installerat mig på rummet, New York håller på att vakna upp utanför. Klockan 02.55 eller något så vaknade jag första gången och kände att nu är det nog minsann dax att gå upp men jag ångrade mig när jag såg vad klockan var... Men nu gick det inte mer så jag hoppade ur sängen i stället.

I går kväll så var det en lite rundvandring här på residencet tillsammans med några andra nya som ska plugga här. Hon som visade oss runt är en av kontaktpersonerna här, hon är asiat och ibland har jag väldigt svårt att förstå vad de säger när de pratar engelska. Hon bytte ut alla "f" mot "p" och alla "r" mot "l" så ni kan ju förstå hur "fitness room" lät HAHA!! Jag hade lite svårt att hålla mig för skratt då.


Ska kanske ta en tur förbi Times Square i dag och se om jag hittar den här killen igen:)

Klockan 9 ska jag vara på skolan idag för lite olika test för att se i vilken grupp man ska läsa. Så det ska bli spännande att se hur mycket grammatik man kommer i håg från skolan.

Snöar det hemma eller är det ett skämt?? Det var ju jätte bra väder när jag åkte. Jaja det skulle ju inte vara första gången som det blir ett bakslag.

Nu blir det frukost sedan ska jag nog skypa lite med mammsi innan jag drar till skolan.

PUSS


Kommentarer
sara säger:

Hej! Kul att höra hur du har det, ser framemot fler uppdateringar. Va rädd om dig! Kram

2010-04-05 | 15:56:01
Benita säger:

Skönt att höra att resan gick bra! Gött att det var så varmt, inte alls fel ju. Här nere i Kalmar regnar det... Ha de super bra och lycka till med testet! Puss kram

2010-04-05 | 16:05:52
Bloggadress: http://[email protected]
Johanna S säger:

I huskvarna city har vi klarat oss ifrån snö, men jag har sett på tv att det snöade i sthlm igår.. men idag är det sol och lite moln och häärligt vårväder :) Ta hand om dig! PUSS

2010-04-06 | 13:09:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback