United Nations & cupcakes!

Lördagen startade med ett besök på FN's högkvarter. Jag mötte upp Anna & Mathias på Grand Central Terminal, en gammal gammal terminal som är jättefin den är belägen på 42nd street.

Från 1800 talet någon gång. Vi gick österut på 42 nd street och hamnade då vid FN's högkvarter, först tänkte vi inte gå in utan roade oss med att ta bilder utanför men det visade sig vara gratis att gå in och titta på då gjorde vi slag i saken och gick in.


Jag försökte göra en liten käck pose framför FN bollen som vi valde att kalla den:)

Den här symbolen, pistolen med knut på, kanske är mer känd. Där passade vi också på att ta en bild.

Här fick Mathias vara i centrum med sina två tjejer för helgen!
Inne i FN byggnaden så var det en utställning om Malaria och dess offer vilket var väldigt intressant. Känns som att sådana saker kommer mycket i skymundan hos oss!
Dagen innan hade vi köpt lite vykort som vi tänkte skicka. Anna ville ha bevis på att vi verkligen skickat dem, så Natta du kommer få ditt älskade vykort:)


De fick FN frimärke på sig, så de är värdefulla!

Efter detta gav vi oss ut på jakt efter lite fika. Jag ville gärna fira att jag varit här en vecka, helt själv och tycker att jag klarar mig riktigt bra. Så det fick blir en riktig ordentlig fika med två stora cupcakes. Vi åt knappt inget mer på hela dagen, men med tanke på kalorimängden i dem så hade vi nog inga kvar att äta heller haha! Mer det var det värt...

Vi hann även med ett besök på New York Public Library och Bloomingdales. Min energi tog helt slut när vi var på Bloomingdales så efter det så tog jag tunnelbanan hem och tog mig en liten "nap". Vid 8 tiden på kvällen fick jag en rumskompis. Hon heter Ellis och kommer från Korea, ja hon heter något annat men det engelska namnet är Ellis. Hon kan typ 20 ord engelska så vi konverserar mycket med kroppsspråk. Jag fattar inte hur hon vågar åka hit helt själv med så lite engelska kunskaper men hon kommer säkert lära sig fort. Vänta 5 veckor så kanske jag får veta hur gammal hon är haha!

Okidoki, ni sover som allra bäst hemma nu. Jag ska gå och diska lite innan jag hoppar i bingen. I morgon är det skola igen, ska bli jättekul!!!! :)

Puss & hej


Kommentarer
Dumle säger:

Hej.

vad kul med en rumskompis=) Synd att hon inte kan engelska bara, men de löser sig nog. Inte så länge kvar tills jag och Bea(anka-Blomwood) kommer över å hälsar på. Bävar inför alla butiker som ska besökas och sponsras... Massa bra ha saker finns de nog.



Kram

2010-04-13 | 14:45:37
Johanna säger:

Det ska bli så kul när ni kommer. Ta på dig joggingskorna för då lär det bli löpning av efter Bea & mig när vi sätter igång:) Jag håller på att kolla hotell hör av mig så fort jag hittar något!!



Kram

2010-04-15 | 02:42:42
Bloggadress: http://johannainyc.blogg.se/
Anna säger:

Haha, någon som gillar cupcakes så mycket att de behövs två bilder? :) Så himla kul att ses gumman, nu är det tillbaka till verkligheten som gäller för min del :( Puss

2010-04-15 | 16:26:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback