The Met etc.

Gårdagens lektion blev alltså på museum. Vår Buddist avdelning så helt sjukt stor!! Eftersom vi hade gjort research i sammanlagt en halvtimme så var det ganska svårt att komma på något att säga om detta stora stora område. Som tur var är Julie buddist så hon fick fylla ut med det hon kunde:)
Felix och jag höll på att dö av hunger innan vi till slut fick sluta för dagen. Det var ganska mycket folk på museet och väldigt högljudt (för att vara ett museum). Men som vi sa, nu har vi sett detta och vi behöver inte göra det igen haha.


Här är klassen utanför The Met. Längst fram är Egor, vår lärare!

Ursäkta gympaskorna men jag går typ hela tiden och mina fötter gör ont:)

Efter skolan åkte jag ner till Union Square en liten sväng, jag har aldrig varit där innan. Där var jag inne i en mataffär som heter Trader Joe´s skulle köpa lite frukt tänkte jag men jag skojar inte om jag säger att det 50 personer i kö. Hela affären var typ en kö. Så jag lade tillbaka mina bananer och smet ut vid ingången igen. Så Whole Foods fick ett besök istället, där inne kan jag gå hur länge som helst och bara titta på alla miljontals produkter som de har. Jag hann även med ett träningspass innan jag mötte upp Mathias & Anna som kom upp till Upper East Side för lite middag. Vi gick till en liten italiensk restaurang som jag hade läst om på nätet. Jag fick in världens största kycklingfilé med gorgonzola sås smakigt som bara den! Vi gick en liten sväng efter maten så att den fick smälta ner lite för det var riktigt amerikanska portioner kan jag lova. Fick tom med mig en liten matlåda hem:)


Här är AnnaOttomanellis som restaurangen hette.

Sedan följde de mig upp till mitt rum innan de tog tunnelbanan ner till Midtown igen.

Nu ska jag ner till gymmet en sväng innan jag ska möta upp paret för middag igen:)

Hoppas ni haft en bra lördagkväll eller har några är nog fortfarande vakna. I morgon spelar Rögle ödesmatch, får se hur detta slutar...

Puss & Kram


Kommentarer
Nathalie säger:

Åh så fina ni är:) som jag har längtat efter bilder på er! Har precis vaknat här på söndagsmorgonen och vad gör man då? Jo, kollar din blogg ifall du skrivit något nytt:) och det hade du idag - vilken lycka! Men jojo jag vill veta, har du shoppat ngt? Berätta! Puss

2010-04-11 | 07:41:20
bea säger:

snyggt du står med fötterna.... ;-P

Hur går det med shoppingen? kommit igång än?

Kram

2010-04-12 | 01:20:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback