Min helg...

innebar lite svenskmöten! I lördags mötte jag upp en tjej som heter Theresia som ska vara här i 3-4 veckor. Började med en supergod frukost med bagel med Peanut butter & jelly MUMS!!

Jag var jättetrött efter fredagens bravader, sov inte så himla bra. Men vi gick i alla fall ganska mkt under dagen, ner till Soho och stannade till för lite apelsinjucie på Jamba Juice.

På kvällen åkte jag ner till Grand Central för lite kvällsmat sedan åkte jag hem och mös framför tvn:)

I söndags gick jag och Theresia på gudstjänst i Svenska Kyrkan som ligger på 5th Ave och 48 St. Det var jättemysigt, efteråt blev det svensk kaffe och en liten tugga på en KANELBULLE. De är tydligen riktigt kända här!
Vi satt även och pratade med en mamma och hennes dotter som är strandade, om allt går som det ska ska de få åka hem i dag tror jag det var!

Efteråt vandrade jag till Chelsea Market som ligger på 9th Ave och 16 St, det var en jäkla bit men väl där var det värt det. Chelsea Market är lite som en saluhall med en massa små butiker i, både restauranger och små gourmetaffärer.


Här är en av dem!
Efteråt åkte jag hem till Upper East Side och gick till en liten Diner och åt moussaka! Kvällen ägnade jag åt tvätt..ja roligare kan man ha men det måste ju göras när inte mamma är med hihi.

I går var jag ute och åt lunch med Silje efter skolan, i Koreatown som ligger precis vid skolan.


Currysoppa och kyckling och ris och hela kittet!

Sedan gick vi ner till Union Square för att kolla på Forever 21 sedan gick jag hela vägen upp till Rockefeller Center och tittade i Anthropologie som blivit min nya FAVVO butik. Här är förresten en bild på min lilla roomie.


Här ser ni lite av vårt rum men jag ska fixa lite mer bilder.

Nu måste jag springa till skolan! Se om det är lika sjukt mkt folk på tunnelbanan i dag! Efter skolan blir det Soho i dag:)

Hur var er helg?
PUSS


Kommentarer
Hanna Montana säger:

Åhh Forever 21! Vill ha, vill ha, vill ha, vill ha!!! :-)

2010-04-20 | 19:17:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback