Jersey Gardens & Zac Posen..

är lite av vad min helg har bestått av. I fredags kväll så var det avskedsfest för Dong Min på en koreansk restaurang ganska nära skolan. Det finns inga skyltar till restaurangen så man går bara dit om man vet om den innan, maten var kalas god och deras Happy Hour bestod av valfri maträtt + vin, öl eller en drink för 12 dollar haha HELT OK! Jag startade med en Appletini som var vansinnigt god:)
Jag gick dit med Silje, Kai och Jana. Kai är en tysk kille som går i min klass och Jana är hans flickvän. Otroligt trevliga människor som jag redan bjudit in till Sverige!


Silje, Jana & Kai.


Jag hade min nya klänning kvällen till ära:)

Kai, tysk som han är, älskar öl och till hans mat ingick en hink med 6 öl...

Överlycklig var ordet..

Här är Kai & en av de koreanska killarna.



I går var jag på Jersey Gardens Outlet i New Jersey, hela dagen. Gick hemifrån vid 10 och kom hem vid 8 så jag lörde en heldag. Man åker buss från Port Authority och den tog en dryg halvtimme så det var jättesmidigt! Jag var lite småtrött (sliten?) efter fredagen men efter en gigantisk kaffe på bussen så vaknade jag till och gjorde några inköp.


Supersköna gympisar som jag ska löpa gata upp och gata ner i:)


De här tänkte jag mest sitta i:)


Ett par nya Convisar blev det också, med svart rand i stället för röd det tyckte jag om!

Lite RedKen produkter, halsband och strumpor fick också följa med hem.

I morse hoppas jag & Silje upp klockan 6 för att ta oss till Target där Zac Posen släppte en kollektion i dag...kan ju tillägga att Target ligger i Brooklyn vilket ligger GANSKA långt från mitt hem. Men men vi tog oss dit iaf! Jag hittade en klänning som jag blev sugen på men min storlek var redan slut. Men jag gjorde lite andra inköp i stället, Silje fick stå för klädinköpen. Det ska komma en ny sändning om en vecka typ så vi ska dit igen då:) Galna är nog ordet som beskriver oss bäst haha. Efteråt gick jag en sväng till Svenska Kyrkan och drack kaffe och läste HD. Kändes som jag var hemma i skåne:)

Det har regnar HELA dagen i dag så nu tänkte jag sticka ner till gymmet och bränna lite kalorier innan det blir te & Keeping Up with the Kardashians. MYSKVÄLL får det bli! Inte alls mig emot. I morgon är det skola igen, AWESOME.

Mammas biljett är förresten bokad, den 11:e kommer hon och förgyller min vardag. Jag har redan en massa saker vi ska hitta på. Can't wait mammsi....

Hoppas alla har fått en bra helg, ni får gärna kommentera för det har ni blivit ALLDELES för dåliga på:)

Puss & Kram


Kommentarer
Bea säger:

hejhej.

skoj att du har det så bra. Vill oxå shoppa och dricka goda drinkar:-)

snart kommer vi, bara en vecka till typ. Har du nåt förslag på boende än?

I helgen har vi haft besök från sverige, 6 gamla kompisar, grillning och fest och squash, jättetrevligt. Nu ska vi ut och springa en sväng.

Ha det så bra. Kramar

2010-04-26 | 11:46:35
Anna säger:

appletini är det nya! ;) gillade du jersey garden? vi bodde på andra sidan gatan! hittade du min parfym? saknar dig redan snuttan! take care, puss*

2010-04-26 | 20:24:32
Mathias säger:

Glöm inte bort vem det var som introducerade er till denna fantastiska dryck :)

2010-04-28 | 17:39:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback