Jag skulle ju bara ha en handduk & ett paket flingor....


...men då har jag ju åkt till fel land:) Herregud vad det finns mycket att välja på! Efter skolan i går så gick jag bara lite på måfå längst 6th avenue, det är så himla häftigt med den här staden att man kan gå och gå och gå och man hittar hela tiden nya saker. Det är en mäktig känsla. Extra kul är det att folk har börjat fråga mig om vägen, jag måste se lite "New Yorkig" ut..haha. Jag gick runt i nästan tre timmar i går, och då hann jag faktiskt inte så många kvarter. Det ÄR en stor stad!

Jag var nere på gymmet en sväng innan jag började vandra igen, skulle möta upp Anna etc för middag. Jag bor på 97 street och vi skulle äta på 51 street så jag började gå runt halv 7, efter typ 1 timma och en kvart så hade jag kommit till 69 street så då fick jag hoppa på tunnelbanan istället annars hade jag inte hunnit. Så motion får jag ju i alla fall!

I dag har jag varit lite yr som jag blir ibland så jag har inte gått så mycket (stolt över mig själv). Nu har de satt på AC:n på skolan den var inte på förra veckan när det var så varmt. Saken är bara att nu är det inte så varmt länge så det är ju SVIN kallt inomhus. Jag fick åka hem och dricka en varm kopp te i dag efter skolan för jag var kall ända in i själen...MEN jag har köpt mitt älskade Tazo Tea Wild Sweet Orange så det gjorde jag med nöje.

Åkte ner en sväng till Century 21, ett outlet som ligger vid Ground Zero  (där World Trade Center stod). Det var som vanligt tokigt mycket folk men jag hade inget tid att passa så jag strosade runt lite bland alla galna shoppade. Då jag är en sucker för DKNY så var jag tvungen att handla lite. Jag köpte ett fodral till mitt pass och en adresslapp till min resväska. Nu kommer jag att vara topp kittad när jag reser:)




Fint va??

Nu ska jag titta lite på "Halv åtta hos mig" och sedan ska jag sova så jag är pigg i skolan i morgon:)

Puss o kram



Kommentarer
Nathalie säger:

Wow vilka avstånd det är! Fattar det knappt haha :) hur går det i skolan då jo? Berätta! Hur långa lektioner, vad gör ni osv :) nyfiken! Puss

2010-04-14 | 07:24:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback