It has a certain je ne sais quoi....

Hade HUR trevligt som helst med Anna & Mattias i går:) Mötte upp dem efter skolan och sedan vandrade vi typ Midtown runt. Vi gick och gick och gick och gick haha, det var kanon väder så vi gick upp till Central park och tog en kaffe i solen. Där satt vi en stund och småpratade och bara njöt av alla intryck. Man kan ju typ ägna en hel dag åt att titta på folk här!

Jag och en kille i klassen, Felix, tog kort från klassrummet i går. Varning för svindel...


Detta är rakt nedanför vårt klassrum.


Det är ganska fräckt att titta ut över det här varje dag:)


Central Park!

På kvällen var vi ute och åt på en restaurang i Chelsea som vi mest sprang på av en slump. Åt en riktigt bra trerätters till vrakpris...perfekt! Jag ville inte vara ute alltför sent eftersom jag måste åka tunnelbana hem själv och sedan gå från tunnelbanan. Anna & Mattias följde mig till tunnelbanan och på stationen efter jag hade gått på så kom det på en kille som bor på mitt boende och bor på min skola. Han började också i måndags så vi pratade lite då. Det var lite roligt att sitta på tunnelbanan här och träffa någon man känner. Så vi hade sällskap hem så jag kom hem ordentligt!

I dag ska vi som sagt till The Met med klassen, vi är uppdelade i grupper som ska prata om olika saker på museet. Min grupp som består av mig själv, Doris (40 årig engelska lärare från Berlin) & Julie (buddist från Korea). Vi ska guida runt de andra på Buddist avdelningen, det ska bli väldigt spännande att se hur det går. Ska möta upp Anna & Mattias efter lunch igen och se vad vi hittar på.

Trevlig fredag kväll allihopa!

Gobben.....nu gäller det verkligen för Rögle. Du får hålla alla tummar och tår nu!

Puss & Kram


Kommentarer
Matilda säger:

Ser jätteotäckt ut johanna ;-P!

Idag har de kommit 4 cm snö ute.... HAHA NEJ!

Idag är de solsken och sång även i Huskey!

Njut av NY, följer din resa med spänning!

PUSS

2010-04-09 | 17:40:18
Bloggadress: http://www.matildamaria.blogspot.com
Benita säger:

Oh my god vad högt!!! Fast coolt! =) Du verkar riktigt härligt, inte alls avundssjuk ;)!



Puss kram

2010-04-10 | 13:04:05
Bloggadress: http://benitajohansson.blogg.se/
Johanna S säger:

Häärlig utsikt. Det hade varit häftigt att se på riktigt :) Fast imon ska vi till Lager 157, inte heller så illa ;) HAHA

2010-04-10 | 22:36:29
Dyvelås säger:

Schysst utsikt, inte som drivan men ändå ;)

2010-04-13 | 13:49:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback