In New York conrete jungle where dreams are made of...

God morgon god morgon nu är jag laddad för ännu en dag i skolan och med att springa runt på stan:)

I går så träffade jag min klass för första gången, vi var tio stycken tror jag. Vår lärare, Egor, var döskön. Veckans ämne som vi diskuterar är "konst" och vad det innebär för oss, hur intresserade vi är etc. Så delades vi upp i grupper för att prata om det här. I min grupp hamnade Julie från Korea (hon heter inte Julie egentligen men hon säger att hennes andra namn är för svårt att uttala) Och Doris från Tyskland. Doris var ca 40 och var bara här på semester så det var hennes sista vecka. Julie kommer jag inte riktigt i håg. Som sagt har jag lite svårt att höra vad asiaterna säger. På fredag ska vi på någon slags utflykt med klassen, med då konst som ämne, spännande:)

Jag gick till ett sushi ställe för lunch i går har läst om det i bloggen www.ettannatnewyork.blogspot.com det var ett litet hål i väggen men väldigt god sushi. Nu har jag ju dock kommit på en gång på alla att jag INTE blir mätt haha. Jag var ju typ hungrig när jag kom hem igen....hmm får nog lära mig köpa fler bitar eller något:)

På eftermiddagen snörade jag på mig gympaskorna för att gå på en liten sightseeing, har fixat ett månadskort på tunnelbanan så jag kan åka hur mkt som helst vilket är perfekt. Åkte ner till Grand Central Station och sedan gick jag norr ut på 5th avenue, mest för att titta på folk. Gick in i några butiker på vägen och det fick följa med en liten topp från Zara. Just nu är det tok mycket folk utanför abercrombie affären på 5th Avenue, det är kö IN. Jag fattar inte riktigt grejer, visst det är snygga men relativt dyra "myskläder" men tydligen är det värt att köa för...


Iofs så står det killar innanför entréen som ibland har bar överkropp....det är ju DÄRFÖR det är kö. Ska nog gå dit i dag igen tror jag!


Trump Tower! Mamma och jag var inne där förra året och allt är typ guld, riktigt snyggt (och säkert billigt:)

Problemet här är ju inte att man inte har något att göra utan mer att det är så svårt att välja vad man ska göra...lyxproblem kanske.

I morgon kommer Anna & Mattias hit, ååååhhh vad skoj. Då ska vi köra guidning och allmänt mys. En liten vinlunch hoppas jag på haha.

Efter min lilla tur så gick jag till bokaffären Barnes & Noble som ligger ganska nära där jag bor, de har ett underbart koncept som innebär att Starbucks finns i deras affärer och man kan då sätta dig ner där och ta med sig hur många tidningar eller böcker man vill (nya från affären) och sitta där och läsa. PERFEKT ju, så jag plöjde genom Elle, Cosmo & Marie Claire över en kopp kaffe och en rostad bagel. Känner på mig att jag kommer hänga där en del!

TP, jag pratade med sara innan jag åkte och vårt lag till volleybollen fick ytterligare en deltagare. Någon måste ju som sagt komma sist!

Natta, har du sålt någon lya än??

Tänkte låta er se mitt lilla rum senare, måste bara fixa till det lite här först.
Later, Puss


Kommentarer
Sophie säger:

Du verkar ha landat alldeles utmärkt i stan Johanna!! =) Blev lite snurrig av bilden på trump tower. Haha! Märkliga kanter och hörn. Ta hand om dig! Kramar

2010-04-07 | 15:53:40
Bloggadress: http://pinkystarfish.webblogg.se/
Johanna säger:

2010-04-07 | 17:23:43
Johanna säger:

Låter som du har det lovley, hur länge ska du vara där. Hursom ha det underbart. Kram

2010-04-07 | 17:25:29
TP säger:

Toppen! Då blir det hårdträning när du kommer hem då.. :-)

2010-04-07 | 18:59:00
Nathalie säger:

Hej lilla hjärtat! Vilket liv du lever! Jag är mäkta avis - och impad! Att du vågar :)!Det hade lilla Natta aldrig vågat haha.. Jag kämpar på här med mina lägenheter. Blir förhoppningsvis av med en imorgon. Det håller vi tummarna för - för jag skulle ju döööö av lycka (iaf nästan) om jag fick möjlighet att komma ner och visita dig min lilla ros!



Jag saknar dig till tusen iaf och längtar efter att få se ditt lilla kryp-in.



STOR KRAM!

2010-04-08 | 10:16:26
Johanna säger:

Big J, ska vara här i 8 veckor är det tänkt:) När kommer bebisen?? Lycka till!



Nattis, sälj på så att du kan komma. Har massa saker som jag vill visa dig! Jag håller tummarna att du kan komma. Puss

2010-04-08 | 12:34:45
Bloggadress: http://johannainyc.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback