I dag tog jag med de här grabbarna....



...hit...


...och kollade in det här...

...och små knattar också....


Ska jag vara ärlig så har jag inte riktigt fattat grejen med Central Park innan, antagligen för att jag är van vid gräs och träd kanske, men i dag blev jag lite småförälskad faktiskt. Där de här barnen spelade baseball så var det ett jättestort grön område där en massa folk satt och solade och tittade på sina barn när de spelade. Det var inte alls lika varmt som förra veckan men jag tog chansen att äta lite glass i solen. Testade en ny sort, Creme Brulé, och det vore synd och skam att säga annat än att det var jätte jätte gott!

Natta undrade lite vad vi gör i skolan...och ja vad gör vi. Den här veckan är ämnet "immigration" och vi har fått lite nytt folk i klassen vilket är bra för det är tre stycken som lämnar efter den här veckan. Vi har läst artiklar om Afrikaner i The Bronx och så fick hälften av klassen läsa en annan artikel om folk i Algeriet och så fick vi förklara de olika för varandra sedan. Sedan har vi även läst om "If-claws" och hur man delar upp dem i present real, present unreal etc. Så det är ganska mycket grammatik också vilket verkligen är nyttigt!
Det är jättekul och utmanande, vilket var en positiv överraskning för jag trodde att nivån skulle vara lägre men som sagt så är det KANON.

I läxa tills i morgon fick vi att skriva ner 10 stycken sterotyper om vad som helst och sedan så skulle vi skriva ett brev hem och låtsas att vi hade emigrerat till vårt eget land (Sverige då i mitt fall) och så skulle vi hitta på lite grejer som fanns där etc. Så ska vi läsa varandras i morgon, det ska bli mycket intressant!

Just nu är det "The Notebook" på tv så jag tittar lite på den. Sedan har jag en yrande korean här för hon ska försöka tvätta men det går sådär. Hon ler mest och säger "yes" vilket kan vara skönt ibland haha.

Okidoki, i morgon är det väl dax för HV tror jag va? Spännande att se hur det går, vi hoppas ju på det bästa!

Puss & kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback