...friday Im in love...

vilken kväll vi hade i går:) Men först till aktiviteterna på dagen. Vi hade gruppaktivitet igen med den andra klassen. Vi blev uppdelade i fem olika gruppen som skulle hitta på en fiktitv immigrant som ville ha ett 2 år lång visum i USA och så skulle vi hitta på allting runt detta och varför den ville ha det och vad den jobbade med etc ja ni fattar. Jag var i grupp med Kai och Youna och vi skapade en "Superman" haha en tysk 30 årig man som arbetar på Ernst & Young och som fick chansen till ett utbytesprogram med deras kontor i New York. Sedan skulle alla presentera detta för den andra klassen och de skulle välja vem som fick visumet för det fanns bara ett.
VI VANN!!!!!!!!!!!!!
Ganska nöjda med oss själva efter den segern:)
Sedan tog vi klassfoto för Linda, Felix, Cordula och Youna ska åka hem..:(


Lunch intogs med Cordula och Silje, vi bestämde oss för en liten middag på kvällen.
Jag fick äntligen dricka detta..

Drack det förra året under min Canada turné, kanon gott och jag bjöd tjejerna på det innan vi gick ut. Silja hade varit och ätit på en Thai restaurang i Chelsea/Meatpacking district innan så vi skulle ta oss dit. Vi tog bara med ett paraply för det regnade inte när vi gick....men det började under vår tunnelbanefärd. Så när vi kom upp från tunnelbanan så tilltog bara regnet hela tiden och vi insåg också snabbt att det var ganska långt till restaurangen så till slut så skulle vi ta en taxi. Så jag fick göra en sådan där äkte New York-grej och vinka in en taxi hihi fick en direkt och han tog oss nästa ända fram till restaurangen, det var en liten knepig adress så vi fick springa lite i regnet iaf. Våra frisyrer såg inte riktigt ut som när vi gick hemifrån men men vad gör man...
Det var fullpackat när vi kom till stället som heter SEA, så vi började med en mojito i baren:)


Här har vi precis fått in våra riktigt goda mat. Skaldjur med jasminris och massa grönsaker och grejsimojs:)
Mojiton var förövrigt kanon!

Till efterrätt så beställde vi en Chokladfondue men eftersom de hade Creme Brulée som är min favorit över allt annat så beställde vi en sådan också...




Jag tror inte ens jag behöver förklara hur gott detta var och billigt också...det gillar vi!


Och ett och annat glas vin bjöd också kvällen på! Här är jag & Cordula.


Silje njöt av efterrätten haha.


C också!

Vi hade verkligen en kanon kväll det var så himla skoj! Trots regnet. Tror allt att Dumle & Bea ska få följa med hit, you're gonna love it! Nu ska jag ner till Empire State och möta upp en svensk tjej och så blir det frukost. Senare i dag så kommer Sofias kusin Anna in från New Haven så jag ska träffa henne och hennes kompis också.

Cordula skulle egentligen åka hem i morgon men så verkar det ju inte bli så hoppas hon stannar ett tag:)
Blir ev en middag till i kväll.

Trevlig lördag kväll nu på er!
PUSS


Kommentarer
Bea säger:

Ser ut som det inte går nån nöd på dig iaf;-) skönt skönt..

Ser lovande ut med ställena du hittat tills vi kommer:-)

Vi är i Oslo på simtävling just nu. Fick nästlat in Dumle med så han får en gratis hotellhelg och jag får lite sällskap:-)

Kram

2010-04-17 | 21:48:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback