Första dagen i skolan

Den gick bra, jag märkte ju att man inte gått i skolan på några år haha det var lite svårt att sitta still och lyssna så mycket!

Inga andra svenskar var där men en liten norrman fanns, det är så roligt för jag såg honom direkt när jag gick in och tänkte att han borde vara skandinav (det var hans och min blonda peruk som lyste upp stället:) det här introduktionen ägde rum på East Village skolan och i det området har jag inte rört mig något innan, det var fint och jag  lyckades hitta mitt favvo lunchställe när det var dags för det, Chipotle, fantastisk mexikansk mat. Tror ni måste få se det....


MMMMMM var gott det var:)

Vi gjorde ju även ett test då som jag nämnde innan, sedan blev vi indelade i grupper från nivå 1-6. Jag ska tydligen gå på 6:e nivån så i dag får jag träffa den klassen. Det ska bli roligt och se vad det är för folk där. Det är väldigt mycket asiater här precis som jag trodde.

Visst var packningen bra Bea?? Nu känner jag väl att jag har lite för lite med mig haha men jag får väl köpa lite!

Skolan ligger förresten inne i Empire State Building, det är lite småcoolt faktiskt. Jag har ju aldrig våga åka upp dit innan så jag var ganska nervös när vi ställde oss i hissen i går. Det hade ju varit lite pinsamt att få panik i hissen och börja stortjuta eller något...(har ju hänt innan haha). Men det gick bra fast jag fick lock i öronen, vi skulle ändå upp till 63:e våningen!

Det ska visst bli riktigt riktigt varmt i dag också så jag måste göra en djupdykning i min garderob nu och se vad som finns. Sedan ska jag springa till tunnelbanan och åka till la school.

HANNA, önskar du vore här!

Allt bra hemma mina vänner?
PUSS


Kommentarer
sara säger:

Kul att höra hur du har det! Längtar tills vi ses i sommar. Va rädd om dig! Kram

2010-04-06 | 14:25:47
Hanna säger:

Önskar jag också var där...

2010-04-06 | 14:52:28
TP säger:

Låter som du har det toppen :-) Ta hand om dig hjärtat! Saknar dig <3

2010-04-06 | 18:28:42
Nicklas säger:

Tjena syrran. Kul att läsa lite hur du har det. Tufft att gå i skolan i Empire State Building.. Hoppas du hittar nån att hänga med. Vi sitter i bussen på väg hem från Uppsala, torskade igen med 4-0 så nu är det lite segt. Rögle fick stryk mot AIK hemma så det blir en rysare...

Hoppas du tar hand om dig och att du njuter ordentligt:)



Kram

2010-04-06 | 23:03:01
Nathalie säger:

Åh, vad skönt att höra att allt gått bra Jojo! Låter som att du trivs med gullet, det är skönt. Hur ball är det inte att det ligger i Empire då? Asball haha :) mumsig lunch du sprang på med. mer bilder, mer bilder! Längtar till nästa blogginlägg :)



PUSS & KRAM

2010-04-07 | 09:30:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback