Brooklyn bridge

Söndagen spenderades till fots som många av de andra dagarna! Jag mötte A & M vid deras hotell vid 10 och sedan började vi vandrungen. Målet var först Brooklyn Bridge och sedan Brooklyn Flea Market. 5 timmar senare hade vi fortfarande inte kommit fram...men bron var fantastisk!!!


Det fläktade skönt på bron, jag hade tagit på mig alldeles för mycket kläder. Lördagen var lite kylig så jag var förberedd på ännu en dag med jacka...


Utsikten är helt underbar!!

När vi väl var över på Brooklyn sidan så började vi leta efter loppmarknaden. Vi visste adressen men kunde inte riktigt hitta den på kartan, min energinivå var nere under marknivå ungefär för klockan var över 2 och vi hade fortfarande inte ätit lunch och vi VET ju hur Johanna blir då..även om jag skärpte till mig lite:)

En tunnelbanefärd senare så var vi framme på marknaden men då kom vi fram till att det inte var något för oss haha, men vi fick en skön promenad.

Vi åkte över till Manhattan igen i stället. Anna & Mathias hoppade av vid Chinatown för en liten tur och "lunch" där medan jag åkte upp till Grand Central igen och sprang och åt på Chipotle. Har bara ätit där tre gånger på en vecka nu, men det är så GOTT!!! Kvällen spenderade jag nere i biblioteket här på residenset, jag tittade på Lyxfällan, vilka idioter det finns konstaterade jag ÄNNU en gång..herregud.

Jag har ju fått frågor om shoppingen, har väl inte riktigt kommit i gång med det men en liten klänning blev det i går iaf!



I helgen har skolan en tur till Woodbury Common Outlet men jag funderar på att åka dit med mamma när hon kommer och i stället åka till Jersey Garden i New Jersey. Felix i klassen sa att man kan ta en buss från Port Authority så det verkar smidigt. Vi får se hur det blir!!

Nu är jag hemma från skolan, har varit ute och gått i det fina vädret efter skolan. Det är en fantastisk dag ute. Nu ska jag sticka ner till gymmet en sväng innan jag ska äta middag med A & M samt Mathias arbetskamrat och hennes faster på Ellen's Stardust Diner, det är som Wallmans salonger där servitriserna och servitörerna sjunger när de serverar. Så är det äkta amerikansk mat = hamburgare och milkshakes:)

Okidoki. Over and out för nu. Vad händer hemma????

PUSS


Kommentarer
Emma Persson säger:

Hej stumpan! ser ut som om du har det helt fantastiskt! ååå mysigt... kul att du har varit ute på så mkt redan. men man kan väl inte hålla sig hemma i en stad som den!=) hur länge ska du stanna nu då? (har glömt det tyuvärr) stackare att inte hanna kunde följa med! men men hoppas att du har det kanon... sakar dej! får prata när du kommer hem sen! puss o kram

2010-04-13 | 11:21:46
Emma Persson säger:

ÅÅÅÅ glömde säga vad fin klänning!! =) puss

2010-04-13 | 11:22:53
Nathalie säger:

Hej Jojo! Vilken fin bild på dig och anna. bedårande kläder och VILKEN KLÄNNING! oh la la ;) den kan jag knappt vänta på att få se dig i på... twin kanske :)? saknar dig så in i! kollar hotell för fullt. puss!

2010-04-13 | 14:09:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback