Bleecker Street & Cascabel

I går i skolan hade vi en gruppaktivitet med en annan klass, det var väldigt intressant för det skulle gå ut på en paneldiskussion. Vi låtsades att den gruppen var en restaurang och vi i vår klass var investerare i den restaurangen. Restaurangen gick inte så bra så vi var tvungen att skära ner på deras budget. Det fanns fem olika avdelningar och bara en kunde få ha kvar eller höja sin budget och de andra fyra skulle få en mindre budget.

Vi grillade dem med frågor som de inte riktigt var beredda på och vi var riktigt på tårna haha de blev lite överraskade att vi var så "tävlingsinriktade" men det var jättekul att grilla dem:)

Efter skolan åkte jag ner med Cordula, MJ & Julie till Bleecker Street, det är en ganska lång gata som går både i SOHO, Greenwich Village och West Village. Greenwich är verkligen mitt favoritområde här, det är helt fantastiskt och så himla annorlunda mot andra delar. Målet var Marc Jacbos butiken och Magnolian Bakery:)


Vi träffade på det här ekipaget på vägen och jag ville klappa lite så vi tog en liten bild också. Det är Cordula från Österrike som är med mig på den här bilden. Vädret var HELT underbart!


De koreanska tjejerna var inte riktigt vana vid hästar. MJ blev livrädd när den försökte hälsa på henne:)

Vi spenderade en liten stund inne på den lilla Marc Jacobs butiken och sedan sprang vi rakt på Magnolian, där hade vi tur för det var ingen kö när vi kom men så fort vi ställt oss i kön så var kön ut och runt hörnet. Jag vet inte riktigt vart alla människor kom ifrån men tur hade vi iaf!



Julie köpte ett helt knippe, hon tyckte dock att de var lite för söta, "It feels lika I'm only eating sugar" haha ja det är ju ganska nära sanningen. Men hon skulle ge de resterande fem till sin pojkvän för han var tydligen tjock men väldigt gullig:) Julie är riktigt rolig, hon har tyvärr bytt till en annan klass men hon gillar inte den så mycket så hon ska försöka komma tillbaka till oss:)


Vi andra vad GANSKA nöjda med våra cupcakes!

På kvällen gick jag till en mexikansk restaurang som jag läst om på den där bloggen som jag nämnt innan, den heter Cascabel och ligger mellan 80st och 81 street och på 2nd Avenue. Jag gick hela 2nd avenue ner dit och det fanns hur många restauranger sm helst som såg jättemysiga ut så dit ska jag dra med Bea & Dumle för en liten Happy hour kanske:)
Jag åt kyckling tacos med guacamole och det var väldigt smarrigt, de hade öppna fönster ut (helstora från gilv till tak) så jag satt i ett av dem och åt och tittade på alla människor. Även nu hade jag tur för den var inte så mycket folk när jag kom men det fylldes sedan upp kanonsnabbt! Jag drar väl folk HAHA.

Nu ska jag snart sticka till skolan. Ska göra någon gruppaktivitet med samma klass i dag och sedan ska en annan klass ha "bake sale" och pengarna går till välgörenhet så vi skulle titta in där också. Sedan får vi se vad fredagen bjuder på, funderar på Museum of Modern Art, de har gratis inträde på fredag eftermiddagar=perfekt!!

Vad ska ni göra i helgen??

Puss & Kram


Kommentarer
Nathalie säger:

Hej Jo! Vad söt du är på alla bilder gullis! Jag har inga direkta planer för helgen, bara visning. Jag undrar hur du tänker kring SMögen, vilken vecka passar dig? Borde styras upp snart. PUSS

2010-04-16 | 13:46:43
Anna säger:

kul att du alltid drar folk, men inte så chockerande när du är en riktig sweetnut! :) blir det jersey garden idag eller? puss*

2010-04-17 | 13:02:27
Johanna säger:

När har ni tänkt Smögen Natta? Jag har typ inga planer i sommar förutom att jag ska ner till skåne typ 10 juli och framåt lite. Så kom med förslag:)

söt du Anna, det var så himla roligt när ni var här! Det blir inte Jersey Gardens i dag, ska downtown snart och äta frukost med en annan svensk tjej och sedan får det nog bli lite Manhattan shopping tror jag:)

PUSS

2010-04-17 | 15:39:01
Bloggadress: http://johannainyc.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback